IK BEN

Gister een sessie gedaan met Simon. Een coach die een coach coached. Niet altijd even makkelijk, omdat wij coaches ons zelf zo goed denken te kennen. Maar ik kon redelijk de leiding uit handen geven en binnen een paar minuten had hij me daar waar ik zelf niet graag kom: in de krochten van mijn ziel.

In de twee dagen dat ik nu bij hem logeer, hebben we al veel geshift. Bij aankomst was ik behoorlijk moe van de reis, maar kon het toch niet laten om eerst wat te gaan kletsen om elkaar een beetje te leren kennen. Ik ken hem van een Zoom call, waar wij beide te laat binnen kwamen, de sessie was al afgelopen maar de chatroom was nog open.
Een tijdje terug deed ik een oproep op Facebook en hij had aangeboden hem te komen helpen met klussen in ruil voor een tijdelijke verblijfplaats. Ik zou eigenlijk naar Amsterdam gaan, maar die dame liet het afweten met een zeer beknopt whats-appje: "Wegens persoonlijke omstandigheden gaat het niet door." Tja, "ken beure" dacht ik. Ik was al van plan om even bij Simon te gaan kijken omdat ik toch naar het noorden zou rijden, maar nu blijf ik dus wat langer. Super vent, barmhartig! Na één nacht slapen voelde ik me al bijna thuis. Wat is dit toch een mooi avontuur, dakloos zijn.

Daar in die krochten kwam ik dus allerlei oude shit tegen. Niet makkelijk om daar te komen, vaak omdat het zo pijnlijk is daar te zijn. Maar gister ging dat dus vrij aardig, al zeg ik het zelf. We zijn aan het graven geweest in mijn angst voor geld en kwamen er achter dat het gekoppeld zat aan meer dan één ding. Het uiteindelijke resultaat is, dat ik weer de kracht ging voelen van mijn "IK BEN"; een expressie die uiting gaf aan wat ik in mijn hartchakra ervaarde (ervoer vind ik gewoon raar klinken) tijdens de Healing cursus die ik volgde bij Soare in Voorburg. Die expressie is zo empowerend. Ik voel dat in heel mijn wezen.

En zo ontstond het plan om een Youtube kanaal te starten, waar ik uitdrukking ga geven aan mijn IK BEN. Vannacht en vanochtend kwam er nog meer inspiratie binnen. Ik ga maar gewoon beginnen en dan zal geleidelijk aan wel duidelijk worden welke vorm het wil aannemen.

Binnenkort de eerste video ;)

maar eerst nog dit...

Comments