goede voornemens

Je kent het wel, en dit jaar ga je het echt doen!
Ik doe er niet meer aan, goede voornemens, want het was vaak zo teleurstellend achteraf, als ik het toch weer niet had gedaan of weer van idee was veranderd. En niet alleen voor mij, ook de mensen met wie ik mijn fantastische plannen deel werden het zat. "Vertel me voortaan maar wat je hebt gedaan ipv wat je gaat doen", zei een goede vriend. Toch is het uitspreken en het delen van mijn idejen (nieuwe spelling, hahaha) voor mij zeer waardevol. Het helpt me om ze helder te krijgen en de feedback die ik krijg - ook als het negatief is - helpt me duidelijk te krijgen wat ik wil en wat mogelijk is. Het geeft me focus en dat is één van mijn richtlijnen voor de komende tijd: focussen op 1 of 2 dingen, ook al zullen dat er voorlopig nog wel 3, 4 of 5 zijn. Hier een aantal voorbeelden:

Gesloten (betaalde) groep:
Via facebook ga ik live streams opnemen in mijn nieuwe Lichtbrengers Academie, waar ik online les zal geven in Nieuwe Aarde technieken zoals de 13 chakra's, de Akasha lezen en Zelf-realisatie meditaties. En zal ik regelmatig een internationale 'spiritual teacher' bespreken, en vertalen wat hun boodschap is (voor hen die het Engels toch moeilijker kunnen volgen).

Youtube kanaal:
Omdat Sonia Bos (ontvanger van de 13 chakra symbolen) al haar boeken in het Nederlands schreef, ga ik geleide meditaties en initiaties in het Engels opnemen via mijn Soulspeak account op youtube.

Soulspeak:
Het idee van de Rijdende Reader vind ik nog steeds fantastisch. Het is de volgende fase in mijn carrière als healer, reader, medium, coach, trainer en sjamanusje van alles. Alles samengevat tot één techniek: soulspeak, waarin ik samen met jou praat van ziel tot ziel. Een website en facebook pagina zijn in de maak. Omdat ik momenteel van plek naar plek zwerf, kan ik mooi mijn Rijdende Reader idee ten uitvoer brengen. Ik kom bij je langs, spendeer wat tijd met je en deel mijn reflecties en inzichten met je. Als dank kan je me financieel steunen en/of onderdak bieden. Velen gingen je inmiddels voor en zijn allemaal dik tevreden met het resultaat.

Vereniging:
Tijdens het onderzoek voor mijn boek kwam ik erachter dat er echt heel veel mensen bezig zijn met Anders Wonen. Bestaande (woongroep, centraal wonen, couchsurfing) en nieuwe initiatieven (erfdelen, ecodorpen, tiny houses) komen samen in mijn boek. Ik wil ze echter allemaal met elkaar verenigen en laten samen werken, zodat we niet steeds opnieuw het wiel hoeven uit te vinden. In een officiële vereniging, waar je lid of donateur van kan worden, breng ik alle informatie en mensen bij elkaar middels meetings verspreidt over het land. Dit is nog een beetje loszand idee, omdat ik er nu nog alleen voor sta, dus enthousiastelingen die met mij willen samen werken hieraan zijn zeer welkom.

Anders wonen:
Ondertussen kom ik allerlei mensen tegen die anders willen wonen. Een ecodorp in oprichting in Boekel en België. Erfdelers die willen kopen en een stuk grond delen. Ik wil graag een luxe villa delen met een aantal mensen, zodat we in weelde leven en het toch betaalbaar is. Een voorbeeldje: vrijstaande villa. Dit lijkt onbetaalbaar, maar 2400 euro per maand gedeeld door 4 is slechts 600 p.p. Je hebt ieder je eigen slaapkamer, en de rest delen we. De extra kamers kunnen we tijdens vakantieperiodes verhuren, zodat anderen ook van deze luxe kunnen meegenieten en wij er nog een centje aan over houden zelfs. Tussendoor kunnen we ze gebruiken voor coachsessies, als massage praktijk of hobby ruimtes. En ondertussen bouwen we aan een nieuwe toekomst in ecodorpen en tinyhouse villages, in binnen- en buitenland.

Ik heb er zin in!

en dan krijg je dit, uiteraard...

Comments