Het leven van een blogger

Hoe ziet jouw dag er uit? Wakker worden, douchen, ontbijten, tanden poetsen en naar werk of school? Iets andere volgorde of indeling, maar wel ongeveer hetzelfde? En je weekend, of als je een dag vrij hebt? Fijn hè, die routine!? Ik heb er altijd een hekel aan gehad: iedere dag hetzelfde. En toch is ook mijn dynamische bestaan behoorlijk routineus. In willekeurige volgorde: eten, slapen, douchen, de was, boodschappen, filmpjes kijken, social media, van A naar B, en meestal ook weer terug.

Nu is dat laatste veranderd. Ik beweeg van A naar B naar C, telkens naar een nieuwe verblijfplaats. En er is 'schrijven' bij gekomen. Iedere dag een beetje. Soms een uur of wat achter elkaar. Om er rugpijn van te krijgen. Werkhouding, noemen ze dat toch? Maar ik ben lekker bezig. En buiten is het toch kut weer. Kurkdroge zomers en zeiknatte herfst. Hahaha, wat een gezeik, over het weer. Het is vandaag weer weer. Gisteren was het ook al weer. En morgen waarschijnlijk weer. Het schrijven wil vandaag niet zo lukken, vandaar deze uitspatting.

Wat ging ik nou eigenlijk zeggen? Iets over het leven van een blogger. Dat ik dit weekend niet zo veel gedaan heb. Dat ik in het bos zat bij een beekje dat wat harder stroomde dan normaal vanwege de regen. Het geluid was zo rustgevend dat ik er wou gaan mediteren. En toen kwam er uiteraard iemand mijn rust verstoren, want die moest zo nodig aan zijn groep zondagwandelaars laten weten dat er hier een dam was, van wel een halve meter. Nou en!

Ik verveel me, soms. Weinig sociaal contact hier. Iedereen aan het werk. En Limburg is ver weg van waar ik mensen ken. Nieuwe mensen leren kennen. Maar waar? Workshop bijwonen? Ik ben namelijk wel kieskeurig als het om gezelschap gaat. Totaal geen zin in pietpraat. Ga graag dieper in op dingen. Eens kijken of er ook Bentinho mensen zijn in deze uithoek, haha. Alles heb zo z'n voor en nadelen. Tis hier lekker rustig. Soms te rustig dus. Ah, ik hoor activiteit op de gang. Ga eens kijken wat er gaande is.

Afijn, de dag erna...

Comments