the beginning is Neer

En zo strijk ik neer in Neer, een plaatsje net boven Roermond, ten westen van de Maas, op de zorgboerderij Voor Een Bijzonder Verblijf. Precies nog één parkeerplek vrij, alsof ze op me gewacht hebben. Lieke doet open. Ik herken haar niet meteen van haar facebook foto. Een lichte aarzeling: "kom binnen, we staan net op het punt te gaan vergaderen". "Ah, ben ik precies op tijd" reageer ik. Wat handjes schudden van mensen wiens naam ik meteen weer vergeet, behalve "Adje" een vermoedelijke zorgjongeren. Ik loop mee naar boven, trap op links, einde van de gang links mijn kamer. Wat een luxe, ken heel
deze mensen nog niet en krijg meteen een eigen kamer. Zo gastvrij!
Ben benieuwd wat we voor elkaar kunnen betekenen.

De kast staat scheef. De plank die eronder ligt om hem te stabiliseren, lijkt niet goed te liggen. Bij nader onderzoek zie ik nog een plank tegen de plint aan liggen, die is dus overbodig. Na verwijdering staat de kast prima. Zo, ook weer fixed. M'n werk is begonnen ; ]

Wordt vervolgd...

Comments