onhandig

Als ik zo de verhalen hoor, lees, zie over hoe andere het aangepakt hebben, dan voel ik me zo onhandig. Toen ik in 1994 afzwaaide van militaire dienst, klonk het advies van mijn sergeant erg nuttig: "vraag een uitkering aan want de banen liggen niet voor het oprapen". Niet wetende dat ik zo afhankelijk hiervan zou worden dat 24 jaar later ik eigenlijk geen klote kan, behalve dan mooie praatjes verkopen.

Dat laatste is natuurlijk niet waar. Zo vaak krijg ik te horen dat ik zo veel in mijn mars heb. Kloterige is alleen dat ik het steeds maar niet voor elkaar krijg om dat om te zetten in succes. Door (faal)angst, depressie en eenzaamheid. Ik sta er alleen voor, iedereen heeft het te druk met zichzelf en ik word steeds minder vrolijk van de ene na de andere mislukking.

Als ik dan bijv deze gast zie: YouTube filmpje.

Zat ook helemaal aan de grond, maar gaf niet op. En uiteraard ga ik me daar dan mee vergelijken. Hij is jong, ambitieus, goed ontwikkeld, gezond. En ik ben een ouwe lul van bijna 49 die zo maar effe zijn veilige leventje in Capelle achter dacht te laten, met helemaal niks behalve een loze belofte van een spirituele gemeenschap die al na 3 maanden plofte.

Als ik zie hoe iedereen behalve ik gelikte websites opzet, goed ogende promotie video's maken op hun telefoon, dan voel ik me heel erg nutteloos. En ik probeer het ook niet eens meer. Ja, van die halfbakken berichtjes op FB waar anderehalve kip naar kijkt en vervolgens nie reageerd. I truly am my worst biggest enemy. Innerlijk saboteur holladijee. Hahaha, kutzooi!

Als klap op de vuurpijl wordt mijn fundraiser door FB afgekeurd: Category Not Supported
We reviewed your fundraiser, and unfortunately the type of cause you want to raise money for isn't allowed at this time. While we'd like to help everyone raise money for the causes they care about, we currently limit our categories to specific types of causes.

Wat een zieke grap begint dit te worden. Komt dit nou echt omdat ik dit zelf manifesteer, of ben ik besmet met een soort pech virus?

- stukje engels > of
- ga door in het nederlands >

Comments