ben tien jo, kraai jon en moe djie

Kom lekker tot rust hier. Zeist kenniet. De sneeuw is al weer bijna weg. Uitkering aanvraag in Bussum. En ondertussen Bentinho, Kryon en Mooji videos beluisteren.

Zeist kom ik niet in omdat ik geen aantoonbare binding heb met de stad. Wat een rare regels hebben we toch in NL. Als ik er een huis koop (of huur) dan kan ik me zo inschrijven. Maar geen huis, geen werk, alleen een vriendin die daar woont. Via pinbetalingen zou ik aan kunnen geven dat ik er veel ben geweest de afgelopen 3 jaar. Hahaha, wtf??? Ik parkeer deze even.

Ondertussen dan toch maar een uitkering aangevraagd in Bussum voor ik officieel dakloos ben. Ik sta hier ingeschreven, dus maak hier de meeste kans. Nou ja, eigenlijk in Capelle, maar daar wil ik gewoonweg niet zijn. Ik geniet van de natuur en wil niet 40 minuten moeten rijden voordat ik een klein beetje natuur tegenkom. Volgens mij ben ik verwend aan het raken. I love this adventure!

Bijna dagelijks gewandeld (vandaag 2 keer zelfs) op de grote Heide, dat met een mooi laagje sneeuw bedekt was. Mooie ontmoetingen. Eerst met een mede anti-kraakster, toen met Marijke die iemand zocht om mee te wandelen naar de Le Place voor een bakkie en tussendoor met deze dame:

Het luisteren naar die meesters, de goeie gesprekken tussendoor en meditaties waarin ik nieuwe diepte weet te bereiken; ik ga weer met sprongen vooruit. Had vandaag een heel mooi inzicht toen ik - luisterend naar een geleide meditatie - de energie stroom in mijn lichaam heel duidelijk voelde en me ineens realiseerde dat ik normaal gesproken eigenlijk zeer weinig in die innerlijke wereld ervaar. De buitenwereld is zo overtuigend echt, dat bijna al mijn zintuigen daar op afgesteld zijn. Maar door dit innerlijke werk wordt mij steeds duidelijker dat de fysieke wereld slechts het tipje van de ijsberg is van wat we werkelijk zijn: infinite consciousness of ook wel als sat-chit-ananda omschreven. En nu begin ik het ook eindelijk zelf te ervaren. Zou dit dan de weg zijn voor mij? Gewoon het ervaren!? Niet meer begrijpen of willen begrijpen (waar ik een heel eind mee ben gekomen!!!) Gewoon doen, of niet juist... Gewoon zijn!

u vraagt, wij draaien...

Comments