Hoe mijn reis begon...

Allereerst, welkom, op dit blog over een boek, dat eerst een idee was, daarna een beleving en tot slot een blog werd. Hoe dat zo gekomen is vertel ik verderop in dit blog.

Het begon allemaal ergens in 2017 toen ik veel aan het reizen was en allerlei mensen tegenkwam die zonder vaste verblijfplaats leefde en soms ook nog zonder vast inkomen. Geïntrigeerd was ik van plan wat research te gaan doen om er een boek over te gaan schrijven. En toen zei het universum: "ga het zelf maar (be)leven!" Ik raakte m'n vaste verblijfplaats kwijt (had ik niet zien aankomen) en ook m'n vaste inkomen (dat wou ik zelf).

Dus ipv een boek ontstond dit blog, als een soort reisverslag, maar omdat mijn situatie zo instabiel en onvoorspelbaar was, schreef ik niet regelmatig genoeg. Ik heb achteraf toch geprobeerd er een soort samenhangend geheel van te maken, door telkens aan het eind van een bericht een link te plaatsen naar het volgende 'avontuur'.

In de berichten zelf staan soms ook links (in het oranje) die verwijzen naar relevante videos of achtergrond info. Ergens tussendoor schakel ik even over in het Engels, maar de rest is in (een soort van) Nederlands ;) De bedoeling is dit blog ooit uit te schrijven tot een e-book en bij voldoende interesse misschien ook een gedrukte versie. Inmiddels ben ik al begonnen met het schrijven van een soort auto-bio en een boek over op de vlucht zijn.

M'n dakloze avontuur begint hier: START
Veel lees plezier ; ]

Ps. mocht je ergens de draad kwijt zijn geraakt, via de drie streepjes bovenin kun jij bij het archief komen, daar staan alle berichten op volgorde van datum

Ps2. feedback en reviews zijn welkom per email: jeroenvelthuis apestaartje Gmail punt com


Comments