tis al weer juni

Begin maart was ik hier voor het eerst, om te onderzoeken of het mogelijk was een ecodorp te bouwen op het landgoed Stokershorst in Nederweert (Noordwest Limburg). Inmiddels ben ik bijna zo ver om hier mijn intrek te doen, voor goed, want mijn proefperiode van 2 weken en daarna 3 maanden zijn bijna voorbij en zijn we het wel met elkaar eens: dit is waar ik nu moet zijn! 

Ik ben af en toe nog terug naar Rotterdam gegaan. Om m'n post af te halen en afspraken na te komen. Om mijn vrienden en familie aldaar te bezoeken. En om te kijken of ik misschien toch urgentie moet aanvragen, in het geval dat... Maar inmiddels is het mij wel duidelijk: ik wil hier zijn! Ook al voelde het lange tijd niet zo. Veel te onstabiel, de situatie hier. En ik wou niet weer dezelfde fout maken van blind in iets geloven, omdat mijn intuïtie dat van me vraagt.

Maar ook nu weer, ben ik blijven geloven in me zelf, en het resultaat liegt er niet om. Ik ben al lange tijd dan weer in flow en dan er weer helemaal uit, maar de afgelopen tijd heb ik ook superflow mogen ervaren en ben ik in een soort constante flow. Alles gaat vanzelf, alles vloeit van het één in het ander. Effortless Magic. The same as in the Bussum Monastery. And then some, want hier voel ik me niet alleen. Hier ben ik niet één van de, maar ben ik verbonden met zo'n beetje iedereen die zich hier beweegt.

Tis echt bizar wat een prachtig mooi proces ik heb mogen meemaken: van dakloos tot community leven. Wat begon en eindigde met wonen in een community. Want ik 'woon' niet meer. Ik verblijf. En dat wil ik nog veel verder uitdiepen. Hier op Stokershorst wonen en werken, en in de wintermaanden reizen, als dat mag in Corona tijd. Het vermoeden is dat ik augustus / september een 2 golf toeslaat en dat dan de maatregelen nog extremer zullen zijn.

Op Stokershorst is geen Corona. Hier houden we netjes afstand van de gasten en terras bezoekers, als zij dat willen. Zo niet, dan knuffelen, eten gezamenlijk en hebben verder nergens last van. Best bijzonder om op deze plek te mogen zijn, op exact de juiste tijd, want ik denk dat ik behoorlijk gek zou worden in de stad of elders in de 3D matrix. Ik heb met jullie stakkers te doen. Wat een bizarre ervaringen moeten jullie wel niet hebben!?

Donderdag is eindelijk mijn auto klaar (reparatie en keuring) en kan ik me weer wat vrijer bewegen. Nog geen idee wanneer ik weer naar Rotterdam rij. Misschien van het weekend, even een dagje er tussen uit. Maar mijn plek is hier momenteel. Alles wijst er op. En ik voel me echt super relaxed bij de gedachte dat ik hier voorlopig blijf.

Het zal even wennen zijn voor mijn oude vrienden, maar die zijn vast heel blij voor mij en komen mij graag een keer hier op zoeken. Vakantie in eigen land is dan dubbel zo leuk: je kan deze prachtige plek ontdekken EN je kan mij weer eens in levenden lijven zien ipv via facebook live.

Voel je welkom. Voel je vrij. Het leven gaat verder en verder. En nooit aan je voorbij.

ook weer van korte duur


Comments