er gewoon voor gaan

Sommige mensen gaan er gewoon voor. Met of zonder voorbereiding. Je kan je wel eeuwig voorbereiden en dan uiteindelijk nooit gaan. Dus sommige hakken gewoon die knoop door en gaan. Zo ook de onderstaande mensen. Ik vind dat zo moedig van ze. Ik ben zelf al jaren aan het voorbereiden en als ik dan zo maar ineens de knoop doorhak, beland ik in een situatie zoals mijn huidige: dakloos, hahaha. Ja, ik kan er nog steeds om lachen, om deze gekkigheid. Maar de behoefte om echt fundamenteel anders te gaan wonen, is nog steeds sterk aanwezig. Als ik er aan toe ga ik de nu volgende mensen zeker een keer opzoeken:

Miriam was al een tijdje aan het zwerven met haar paarden. Totdat ze dit plekje vond. Ze werd door de lokale bevolking op weg geholpen maar het meeste werk heeft ze zelf gedaan. Wow!

Hellen benaderde mij zelf, via messenger, via een vriend van een vriend. Ze was zich aan het voorbereiden om naar Sloveniƫ te vertrekken, waar ze een stuk land met daarop een huis, stal en andere gebouwtjes gaat opknappen om er gasten te kunnen ontvangen en retreats te organiseren. Ik wou meteen m'n spullen pakken en met haar meegaan, maar wou eerst mijn shit in Nederland goed afronden. Was ik maar gewoon gewoon gegaan...
(nee hoor, ben blij als ik straks van al mijn schulden af ben en met een schone lei kan beginnen aan een soortgelijk avontuur)

Annemarie wou eigenlijk in een tinyhouse gaan wonen, maar besloot een camper/busje te kopen en te gaan reizen, gewoon lekker alleen. Je moet het maar durven. Haar oude blog is offline (jammer, stonden echt prachtige avonturen op beschreven). Dit is haar nieuwe site: Freequency

Ken jij nog meer van dit soort mensen? Laat het mij even weten (dank!)

weer een soort van samenvatting / terugblik

Comments