Virus Waarheid




Kreeg een uitnodiging om lid te worden van deze FB groep, las ook wat leuke/positieve berichten en besloot deze er aan toe te voegen:



"Hoi en bedankt voor de uitnodiging. Het is vandaag mijn verjaardag en dus trakteer ik. Geen kaas of worst, geen snoep of andere slechte gewoontes, maar gewoon mijn ongezouten mening. Leuk hè!?


Toen vorig jaar ook tot mij doordrong dat hier iets ernstigs aan de hand was, ben ik me er toch maar wat verder in gaan verdiepen. Ik had eigenlijk geen idee wat er aan de hand was, want ik kijk al jaren geen tv meer, lees geen kranten of ander "niks-nieuws". Online zag ik nog wel eens wat voorbijkomen (je ontkomt er bijna niet aan) maar gaf er weinig aandacht aan. Ik hou niet van dat negatieve gedoe, al klaag ik er soms flink op los, voor mij was dat een uitlaadklep, ik was er van af. Tot ik ontdekte dat ik daarmee de ander wellicht met iets opzadelde waar ze ook niet op zaten te wachten.


Het was natuurlijk niet zo dat ik m'n kop in het zand aan het steken was, door net te doen alsof het allemaal niet bestaat. In tegendeel, ik kijk al heel mijn leven, soms met pijn in mijn hart, naar allerlei documentaires, over onze prachtige planeet, de natuur, over mens en cultuur, vooral oude culturen. En zo vaak hoor ik hoe slecht het is, of gaat worden. Veel liever hoor of zie ik, hoe het anders kan, hoe het wel kan. 


Zelf had ik ook allerlei idealistische dromen, vaak veel te onrealistisch. En raakte daardoor steeds gefrusteerder, omdat het niet lukte of zou gaan lukken. Door de jaren heen werd ik steeds praktischer, ging zelf anders leven, eerst heel milieubewust, daarna heel zelf-bewust, want tja, verbeter de wereld, begin bij je zelf.


Middels allerlei innerlijke zoektochten kwam ik erachter dat ik niet de enige was die er anders over dacht en er ook naar leefde, sloot me aan bij een spirituele community, dacht daar m'n thuis gevonden te hebben, totdat die zeepbel ineens plofte en ik dakloos en zonder inkomen op straat stond.


Zwerftochten door NL en BE brachten mij steeds dichter bij mijn kern. "Wat wil IK eigenlijk?" En nog steeds ben ik daar niet zeker van, omdat dat wat ik zoek, ik nog niet gevonden heb (en wellicht nog niet bestaat): een landgoed met genoeg ruimte voor samen én alleen, met gelijkwaardige mensen die deels zelfvoorzienend zijn (moestuin, voedselbos, eigen-waterzuivering, zelf kleding maken, etc) en dagelijks aan zingeving doen (meditatie, sharing circles, yoga taichi, workshops enzo).


Ondertussen ben ik 2 boeken aan het schrijven en heb ik een soort live show hier op FB, met het idee uiteindelijk een youtube kanaal te starten ofzo. en een eigen coachpraktijk (ben opgeleid tot life-coach, al doe ik veel meer dan dat) te openen zodra ik ergens geland ben.


Maar ja, toen was daar ineens een levensgevaarlijk virus, dat de hele mensheid in zijn greep nam. Overal angst, mondkapjes en allerlei andere bizarre maatregelen. Ik had zoiets al jaren zien aankomen, en hoopte er zelfs een beetje op, want dan zou deze wereld eindelijk veranderen. In 2000 bleek de hele paniek rond de milleniumbug onnodig te zijn, in 2001 bleek er wel degelijk iets ernstigs aan de hand te zijn, al weet nog steeds bijna niemand wat daar nou echt is gebeurd of wie er achter zat.


In 2012 zou het dan echt gaan gebeuren, de maya kalender die aftelt zou op 21 december ten einde lopen en daarmee de hele wereld. Maar nee hoor, al hoor ik wel nog steeds dat toen het kantelpunt was. Volgens anderen is het al veel eerder begonnen (in 1987 schijnt het aquarius tijdperk zijn intreden gedaan te hebben) maar met zo veel tegenstrijdigheid kon ik nog steeds geen conclusies trekken.


Ook nu vind ik het nog steeds maar moeilijk om concrete bewijzen te vinden. Hoor wilde verhalen over de kabal, illuminati, orchonten, buiteraardse invloed en noem maar op. Maar om dat allemaal maar gewoon af te doen als complot theorie, vind ik veel te kortzichtig en gemakzuchtig. Er zal ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten.


Dus maar weer verder naar docu's kijken, op Gaia.com (David Icke, Corey Goode) YouTube en via Torrents. En ondertussen gewoon mijn eigen gezonde verstand (en steeds meer mijn hartje) te volgen. Ik hou van mijn vrijheid en laat die niet zo maar van me afnemen. Dat kleine beetje dat we nog hebben, pak ik dus ook met beiden handen aan. Op de website van de overheid staat duidelijk dat als je medische redenen hebt, je geen mondkapje op hoeft. En als ze om een (schriftelijke) verklaring vragen, de privacywet mij beschermt en ik niets hoeft te tonen.


Zo doen wij (mijn vrienden en ik) dus niet mee aan deze massa psychose en lopen we als enige overal gewoon zo naar binnen, zijn ze het in de meeste winkels inmiddels wel gewend van ons en worden we zelden nog er op aangesproken. Zo simpel eigenlijk. Het lijkt soms zelfs wel alsof wij onzichtbaar zijn.


Uiteraard is dit geen oplossing, maar willen we wel op deze manier het goede voorbeeld geven. Van hoe het ook anders kan, en soms vraagt men oprecht geïnteresseerd naar onze beweegredenen. Maar het feit dat wij de uitzondering zijn, vind ik toch wel ernstig. Hoe makkelijk mensen hun vrijheid opgeven, terwijl dat virus misschien niet eens bestaat (ik betwijfel het, oprecht!) Bizar!


Dus ja, verder zoeken en zelf aan de slag. Ik ben betrokken bij verschillende initiatief groepen, lid van tinyhouse permacultuur off-grid en dat soort FB groepen, en ben een netwerk van gelijkgestemde aan het opbouwen. Het zal er ooit van komen, de vraag (zeg gerust SCHREEUW) wordt steeds groter, en luider. Alleen die regelgevingen schijnen nog veel roet in het eten te strooien. 


Dat er wel degelijk mogelijkheden zijn, heb ik inmiddels wel ontdekt. In een pilot versie kan er zo veel wel, en gemeentes zijn vaak echt wel bereid om mee te denken (zijn ook maar mensen ; ) Dus ik hou de moed er in.


Fijne dag nog verder 🥳✌️"

Bericht moet eerst nog goed gekeurd worden, ben benieuwd naar de reacties...

Comments