laaif op feesboek

Inmiddels al een maand of wat ben ik bijna dagelijks live op facebook. Erg leuk om te doen en zeer goed om te oefenen met het onder woorden brengen van mijn verhaal. Maar soms ontstaat er dan zo'n chaos in mijn hoofd, ik wil dan alles tegelijk vertellen, ga dan van de hak op de tak en vertel daardoor eigenlijk niks. Althans, ik vertel genoeg, maar zo onsamenhangend dat geen hond er naar luistert omdat er simpelweg geen touw aan vast te knopen is. Wat allemaal niet waar is, maar het vraagt wel heel wat van jou als kijker, want dan moet je waarschijnlijk minstens een tijdje meekijken en het liefst alles! Hahaha. Welke gek doet dat? Dan moet je wel heel 'diehard' fan zijn, om iedere dag elke uitzending van begin tot eind te kijken/luisteren. Maar goed, het kan... hahaha.

Ik volg zelf al een tijdje allerlei mensen op youtube. Lorie Ladd is zo'n iemand en ook zij brabbelt er maar wat op los in haar videos. In het begin condenseerde ze het tot 20 minuten, of had ze gewoon minder te vertellen ofzo. Maar tegenwoordig redt ze het nog net onder het uur. Wat ik niet erg vind, ik vind het wel lekker zo'n beetje naar haar gereutel te luisteren. Ze zegt super interessante dingen, die heel erg aansluiten bij waar ik zelf ook mee bezig ben. Bijzondere tijd leven we toch in. Waar zou je normaal gesproken zo'n iemand tegen komen, aan de andere kant van de wereld? I'm loving it!

Zelf wil ik ook zo'n kanaal gaan opzetten, in het Engels, over de 13 chakra's bijvoorbeeld, want daar heeft Sonia Bos niet echt heel veel mee bereikt internationaal. Al haar boeken zijn in het Nederlands, slechts een paar zijn er destijds vertaald, en ik heb het idee dat ze ook iets haar tijd vooruit was en nu die dingen pas echt interessant haar het worden zijn. Omdat het nu pas leeft, omdat er nu pas mensen ontwaken in deze nieuwe energie. Wel begrijp ik dat de 13 chakra's horen bij de overgang van 3D naar 4D, vrij snel zullen een aantal van ons meteen de sprong naar 5D maken. Maar ondertussen werken die 13 chakra's en bijbehorende universele symbolen prima. Vraag maar aan mijn leerlingen van afgelopen 2 jaar.

Het verschil voor mij zit em in de uitleg over dimensies en 'densities'. We gaan volgens het Ra-collectief momenteel over van 3rd density (choice/dualism) naar 4th density (love/understanding) en duurt het nog wel even voor we ook de transitie naar 5th density (light/wisdom) maken. Ik zal onderaan dit bericht een aantal links plaatsen, mocht je interesse hebben in meer info over 'densities', het verschil, en aanverwante zaken. Absoluut de moeite waard als je wil begrijpen wat er momenteel gaande is, energetisch, of hoe noem je zoiets eigenlijk?

En dat is dus mijn missie hier op aarde. Onderzoek alles en behoud het goede. Dat begon vroeger al in mijn puberteit, toen ik druk in de weer was met astrologie, numerologie, en eigenlijk alles wat toen als paranormaal werd beschouwt. James Redfield's Celestijnse Belofte maakte een hoop duidelijk, voor mij een soort moderne bijbel. Ja ja, ik las toen boeken! Tegenwoordig zou ik daar een leesbril voor nodig hebben, maar daar krijg ik koppijn van. Dus liet ik Inge mijn boeken lezen en zij vertelde mij dan waar het over ging en deelde de beschreven inzichten. Goeie deal ;)

De volgorde weet ik niet helemaal meer, maar via video (toen nog op videobanden) en documentaires op TV leerde ik van Eckhart Tolle, Worden Wij Wakker en Mansuk Patel (liefde vóór waarheid). Hij geeft nog steeds les, ontdekte ik laatst. Lieve man, die ik graag eens ontmoet had. Maar ok, voor dat ik weer ontspoor en van de hak op de tak spring. De reden voor dit bericht is om mijn hoofd leeg te maken en wat orde in die chaos te brengen. Schrijven gaat een stuk langzamer dan praten, dus heb ik de tijd om mijn zinnen te formuleren. En kan ik eventueel nog aanpassingen maken, of lange pauzes laten vallen zonder dat jullie naar een katatonische Jeroen zitten te staren. Die zijn er dus wel, alleen merk je daar niks van. Vanmiddag om 3 uur begon ik met schrijven. Inmiddels ben ik boodschappen wezen doen, met Marjolein gebeld, gekookt en gegeten, tig potjes online schaak gespeeld (10 min blitz, super leerzaam!) en een stukje Game of Thrones gekeken (zo hè hè, eindelijk begonnen aan deze legendarische serie)

Moeiteloos vliegen de woorden uit mijn 3 vingers. Ik type met duim, wijs en middelvinger. Zou graag ooit nog een type cursus doen, voor ik aan mijn boek begin. Wel handig, want dit duurt al een eeuwigheid. En waarschijnlijk heb jij dit ik 5 minuten gelezen. Dat is ook één van de redenen waarom ik ben gaan vloggen. Lekker makkelijk en veel relaxter. Alleen met schrijven kan ik dus meer de structuur vast houden of bepalen. Ik ga dat toch maar eens oefenen. In plaats van live op facebook een interview doen ofzo, of een voordracht. Nog nooit gedaan. Ben benieuwd hoe ik dat dan weer doe. Vast ook met verve. Hahaha. Lekker bescheiden hè? Nou een beetje zelfvertrouwen mag best. En een beetje pochen ook. Het feit dat jij dit hele artikel gelezen hebt, betekent toch dat ik je aandacht vast wist te houden ;)

Ehhmmm, heb ik verder nog wat?

Oh ja, ik was dus in de live uitzending aan het vertellen over deze super coole game die ik ontdekt heb: play akasha gebaseerd op Human Design, wat ik normaal gesproken veel te technisch vind, maar dit is effe wat anders. Meteen vanaf het begin greep het me, sloeg het de spijker op de kop; het was net alsof het specifiek voor mij geschreven was. Zoals je soms bij hele goede astrologie boeken ook wel hebt, of tarot leggingen of een reading van een ervaren medium. Recht voor z'n raap en in kraakheldere taal (wel allemaal in het Engels)

Zo ben ik nu op level 2 beland. En werd even haarfijn uitgelegd hoe ik onbewust nog steeds het slachtoffer speel. Voor een groot deel ben ik me hiervan wel bewust, maar toch sluipen er onbewust van die oude patroontjes binnen. Die ik dan pas door heb als ik me dus weer heb laten meeslepen in het drama. Ik leg het nog bij de ander neer, zoek het nog buiten me zelf. Terwijl ik ook wel weet dat die ander slechts een reflectie is van mij; een andere uitdrukking. Wij zijn al-één. Nou ja, al doende leert men, en ik dus ook. Met vallen en opstaan. Geleidelijk aan kom ik steeds meer ontwaakte mensen tegen, lichtwerkers of hoe je ze ook wil noemen, en zelfs Aardlingen die het Licht zien.

Ook hier nog die links. Veel kijkplezier. Kijk het in stukjes, want het is soms best wel ingewikkelde of indrukwekkende materie. Maar dat weet je zelf ook wel, natuurlijk. Ik hou van jullie, lieve schatten. Bedankt voor het lezen en de feedback op mijn blog en video's. Doei!

Korte versie:
Rob Explains Dimensions & Densities

Uitgebreide versies:
Bentinho explains

En hier een aantal mensen die ik volg op youtube:
Lorie Ladd
Nicky Sutton
Christopher Witecki

Tot slot mijn privé groep op feestboek:
Welthuis Live

Comments